onsdag 10 augusti 2011

Vardagslyx!

Ibland behövs det inte så mycket för att man ska bli på bra humör, en av de sakerna är doften av nylagad svartvinbärssaft! Idag har saftmajan varit igång i ganska många timmar och det har resulterat i flera liter av denna lyxvara:


Det var barnen och jag som var hem till mamma och pappa igår och plundrade deras buskar, tack ska ni ha! :-) Jag använder mig alltså av en saftmaja. Efter att saften runnit färdigt ur majan så kokar jag upp den ordentligt, skummar av och sockrar. Sedan fryser jag in så mycket jag bara kan! Perfekt att ha under vintern när förkylningarna kommer! 


Under arbetets gång! :-)

Jag hade också besök idag av en av mina äldsta och bästa barndomsvänner. Tyvärr blev det mest ihopplock från frysen till vårt te, men jag kunde inte hålla mig helt och hållet så det slutade med att jag testade en av mina nya lakritssmaker i några glutenfria lakritssnittar:


Jag lägger däremot inte ut receptet på de här riktigt ännu, jag måste testbaka dem en gång till först! :-) Jag hade dem lite för länge i ugnen eftersom jag hellre vill ha dem sega än knapriga och jag vill ha ännu mera lakritssmak på dem före jag blir nöjd. Så vi får se om jag gör ett nytt försök i morrn! 

Det var allt för nu! Jag återkommer! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar