söndag 14 augusti 2011

Lavendelsocker!

Som jag tidigare nämnt så är jag en flitig läsare av bloggen "Söta saker" och just lavendelsocker är något som jag "stulit" från Therésia.


Jag har alltså tagit in lavendel från blomlandet och sedan varvat detta med socker i en burk. Förutom att det är vackert som prydnad på köksbänken och doftar gott så kan man om några veckor laga t.ex. lavendeldrömmar av sockret. Spännande va? ;-) Jag återkommer när jag vet hur det smakar! 

I helgen har vi även hunnit med glutenfritt bullbak, glutenfria spenatplättar och glutenfritt bröd. Två tredjedelar av detta blev bra, men brödet blev tyvärr ingen rolig historia. Men som vanligt när man bakar glutenfritt så är tålamod en viktig ingrediens. Jag ska försöka med samma recept en gång tiull och se om jag lyckas bättre! Även bullarna vill jag testa en gång till före jag skriver ner receptet här, fast de blev i varje fall riktigt bra tycker jag!

Det var allt för nu, jag återkommer! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar